Tempat baru…

Salam semua, dh lame x menulis kat blog aku ni… mungkin sbab mncari kesesuain di tmpat keje baru kot. Ok lah, berbalik kepada post kali ni, aku nk cite pasal suasana kat tmpat baru, sblum ni aku cite psal aku benti keje di BTP kan. Sebab aku keluar dari BTP tu coz aku dpat keje baru di Gombak (jauh gak dri umah), kat IIC. Skali fikir semua nama tmpat aku keje sbelum ni guna akronim tiga huruf… (mula2 aku keje di AKH, lepas tu ke JPT, assign ke BHI, baru2 ni BTP n skrg IIC), x pnah lari dari 3 huruf, heheheh kebetulan ke hape yerk? okaylah, IIC ni sbanarnya sebuah kolej swasta milik UIAM… dh beroperasi for almost 10 years jugak la n ade 4 school @ fakulti yg kecil kat sini (social science, management, ICT, & language). Aku ditugaskan sbagai pengajar di school ICT, ajar basic matimedia. mmm ape2 je lah, budak2 dip ni bnyak bnda yg dorang nk xplore… yg pting kna iklas jalankan tggungjwab.

Mula2 memang rasa cam x sesuai sbab xpnah ngajar budak2 besar n internationl (Nigeria, Myanmar, Thailand, Maldive, Palestine dll) ni, ye lah macam2 kerenah dibuatnya… pening2! Nak kate sibuk tu ye jugaklah, hari2 kna prepare utk ngajar ape n buat soklan exercise n tugas2 lain yg brkaitan dgn bidang ajar mngajar ni lah.tapi lama kelamaan aku mula boleh sesuaikan diri, ofismate pun mmg sempoi. . Hari2 kelas kat bilik tutorial sejam setengah n kelas lab 2 jam. Adoi lame tu 2 jam… xtau nk wat ape klau silibus abis awal… Bulan puasa ritu lain lak, kelas stat awal n lebih pendek sket lpas tu leh blik awal…mmg best seh. mmm, tu je lah kot buat mase ni… cau cin cau!

Leave a Reply

