Selamat Tinggal BTP

Sayu hati mengenangkan hari2 terakhir aku di BTP ni, dah 2 tahun aku mencurhkn bakti penuh setia. Selamat tinggal BTP, lepas ni xtahu lagi bila akan aku kemari lagi. Kalaupun xakan datang lagi, kenangan selama aku disini tetap terbuku di hati. Kemesraan kakak2 dan keakraban abag2 disini membuat aku seolah2 berat untuk melangkah pergi. Masih teingat lagi, hari pertama aku melapor diri di sini, aku disambut baik dengan seribu ucapan slmt datg dan tunjuk nasihat. Sehingga kini, tanpa aku sedari sudah 2 tahun berlalu… satu jangka masa yang agak lama jika dibandingkan dengan 2 bulan. Sudah banyak yg aku pelajari di sini walau tugasan yg diberi tidaklah terlalu mncabar kmahiranku. Dari sini aku belajar bagaimana bersosial di dalam pejabat, berkomuniksi dgn pelbagai jenis manusia, dan blajar menilai apa itu pekerjaan – kerjaya dan mata pencarian.

Mula-mula aku bertugas disini, aku hanya mengguna khidmat teksi sehari2, walau mahal tetap juga diguna mengelak dari kelewatan. Setelah mengenal dgn seorg kawan, dia mngajak aku mnumpang dia pergi dan pulang kerja (membonceng motosikalnya pagi dan petang). Tapi sayang dia pergi dulu meninggalkn BTP slepas 6 bulan berkhidmat… aku mencari alternatif lain, yakni bas. Bas sememangnya pilihan tepat utuk para pencari rezeki di KL ni, aku juga x terkcuali. Aku terpaksa bersesak di dalm bas dengan manusia2 dari Bangladesh, Indonesia, Filipina dan lain2… Aku nekad nak beli moto, hahaha. Mac 2010 tercapailah hasrat aku nak beli moto, stat dari itu aku naik moto pegi keje (sememagnya lebih lega dan bebas). Sehinggalh skrg, aku msih setia dengan motosikal… InsyaAllah akan bertkar plak ke kereta x lama lagi tapi bukan di BTP.

Aku tinggalkan BTP dengan seribu kenangan, semoga tempat baru lebih baik dan indah buatku. Kupohon dari-Mu jua ya Allah untuk memberikebaikan kepada hamba-Mu ini dimana-mana jua aku berada, semoga dengan apa yang Engkau tentukan ini dapat menambah keimanan dan ketaqwaanku kepada-Mu. Ameen ya Rabbala’lamin… Wallahua’lam.

Leave a Reply

