Medical Check-Up di Pusrawi

Hari ni aku gi buat medical cek-up di Hospital Pusrawi, Jln. Tun Razak KL. Bukan ape beb, aku dpt offer keje baru… so diorang mintak la aku buat cek-up sbelum stat keje kat company diorg tu. Mula2 aku xde idea langsung nk wat katne… memang xtahu nk tuju, ye lah dulu mase nak masuk U pun bukan aku yg uruskan pasal medical cek-up ni… semua U yg buat, cek-up pun kat Pusat kesihatan Varsity. Fikir punye fikir, akak aku cadangkan ke Klinik Kesihatan Lembah Pantai, kerajaan punye di Wisma Gosyen ataupun kat Mediviron di Kelana Jaya. Aku try la kol klinik kat wisma Gosyen tu, tapi dia kate kena gi Wisma Kayu, HKL. Aduh, mesti ramai punye kat HKL, lagi pun kena bayar gak RM80. Then aku try la search kat internet, cari2 info… nasib baik ade 1 blog tu tulis pasal pngalaman dia cek-up kat Pusrawi, aku terus je la kol hospital tu & diorg cakap boleh terus datang ke tingkat 7, bayaran RM88.

Hospital Pusrawi, Kuala Lumpur

Apa lagi, pkul 9.30 pagi aku terus la pegi sana… aku melulu je ke tingkat 7, x payah isi borang apa2 pun. bagi je borang dari company kite tu pastu tunggu sekejap, xlama pun. Lepas tu aku disuruh ke tingkat 2 (makmal) untuk bagi sampel urin, pastu naik ke tingkat 7 balik. Lepas tu kena ke tingkat 1 untuk x-ray, adush turun naik turun naik la plak. Lepas x-ray aku bawak dia punye result tu naik balik, kena tggu di bilik 12 untuk sukat tinggi, berat, tekanan darah & mata. Lepas tu kena turun tingkat 2 lagi untuk jelaskan byaran… akhir skali naik balik ke tingkat 7 untuk jumpa doktor bagi pengesahan borang dan keputusan cek-up. Ingat kan dah sudah, kena tunggu lagi rupanya… tunggu dia buat copy kot! Pkul 11.30 semua satle… Jom balik.

Bagi aku Hospital Pusrawi ni memang OK la, kemudahan dia memang terbaek sebagai hospital swasta, orang pun x ramai (kire selesa sesangat la). Lagi pulak harga untuk servis dia tak la terlalu mahal. Masa buat bayaran, aku tekejut la jugak sebab aku kena RM66 je… ingat ke dia tersilap ke hape. Rupanya memang tu je yg aku kena bayar, ape2 aje lah (mungkin aku dpat diskaun kot). Masa nak balik tu sempat sembang ngan pak cik yang bawak anak dia buat cek-up kat situ. Anak dia nak sambung blaja ujung bulan ni, so dia ckap la awal2 pagi tadi dh pegi HKL, tapi result cek-up akan keluar selepas 2 minggu. Wow, nasib baik aku x pegi sana tadi… Hehehee. Aku tanya pak cik tu, anak dia kena brape? dia ckap RM88… owh ye  ke??? :)Moral of the story is… Allah memberikan nikmat-Nya (rezeki) kepada orang2 yang dikehendaki-Nya (kita) tanpa mengira masa dan keadaan, oleh itu sedarlah yang Allah itu sangat mengasihi dan menyayangi kita… Wallahua’lam.

Leave a Reply

